2010. november 20., szombat

Fogorvos keresési kísérleteim 1. (biológiai fogászat)

Néhány éve tudom egy törzsvásárólmtól, hogy az amalgám tömésekből kioldódó higany mi mindenre kihathat. Neki elég komoly egészségügyi problémákat okozott, és akkor még (ez kb 5 éve volt) nem volt túl nagy a felhozatal biológiai fogászatokban. De ő utána járt és el is kezdte szakszerűen kivetetni és kivezettetni a mérgező higanyban gazdag töméseit. Ezzel együtt egy életmódbeli változást is eszközölt, ezért találkozunk a bio boltban. Akkor egy picit parkolópályára tettem a témát, de tudtam, hogy szükségem lesz egy alapos méregtelenítő kúrára, aminek akkor lesz igazán tartós eredménye, ha a higanytól megszabadulok. Most viszont nincs több kifogás, sem vesztegetni való idő ;).

Két fő dologra van szükségem: biológiai fogászatra, ahol kofferdám izolálással szakszerűen kiveszik az amalgámot; és ha ez megvan, akkor szeretnék egy esztétikus önligírozó fogszabályozót. Ez első hallásra lehet, hogy egyszerű dolognak hangzik, de sok helyen egyiket sem ismerik :-o. És ha még azt is hozzá teszem, hogy emberileg milyen elképzeléseim voltak a leendő kezelőorvosaimról, akkor már szinte lehetetlennek is látszhatott volna a dolog, de hát aki elszántan keres, az arra van predesztinálva, hogy találni is fog. ;)

Ha már lúd, legyen kövér és gágogjon alapon az igényesség jegyében elkezdtem számba venni az országban fellelhető ÖSSZES biológiai fogászatot (belőlük ma sincs túltengés, de határozottan sokkal jobb a helyzet, mint 5 éve). Függetlenül attól, hogy néhányan közülük alkalmaznak önligírozó fogszabályozó technikákat és készülékeket is, elkezdtem olyan orvosok után is kutatni, akik csak fogszabályozással foglalkoznak. Mert, ha valaki mondjuk 10 éve csak egyvalamivel foglalkozik, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy abban az egy dologban profibb, mintha folyamatosan megoszlana a figyelme. Ez már része a 'jó szakember elméletemnek' :), a másik fele pedig úgy hangzik, hogy szerény véleményem szerint (de szerintem erre statisztikák is vannak) a férfiak azért jobbak/ügyesebbek/eredményesebbek egy szakterületen, mert rájuk általában kevesebb feladat hárul otthon, mint a kolléganőikre (és ezáltal kevésbé megosztott a figyelmük), akiknek otthon kezdődik a következő műszak.

Mondjuk az, hogy egy orvos intelligens és jó szakember legyen, az kb olyan alapkövetelmény, mint az, hogy egy szobor ne mozogjon. :) Nagyon sok intelligens embernek az érzelmi intelligenciája nagyon alulfejlett. Sajnos. Ezen régebben mindig meglepődtem, de most már -mondhatni- megszoktam (a volt magyar tanárom szerint mindet meg lehet szokni, még a halpucolást is :)), és ha egy kimagasló érzelmi intelligenciájú emberrel találkozok, mindig rácsodálkozok, hogy jééé, mégis vannak ilyen emberek (és mégsem egy utópisztikus igény ez részemről).

Az intrenetes keresőkkel több szempontból is rákerestem ezekre az opciókra (először a biológiai fogászatokra voltam kíváncsi) és nagyon informatív volt az eredmény. Minden honlapot és egyéb mellékinformációt elolvastam ezzel kapcsolatban, és a legszimpatikusabbakat e-mailben és/vagy telefonon is felkerestem.

Kimagaslóan ez a honlap volt a leginformatívabb (és legszínvonalasabb) a témában, de sajnos nem sikerült elérnem sem telefonon, sem mailben a doktornőt. Nemrég kaptam egy levelet (mert naná, hogy nyitottam ezzel kapcsolatban is egy topikot kedvenc fórumomon), valaki aki olvasta az a posztot és Dr Herceg Anitához jár megadta az elérhetőségeit. (katt. a névre)

Említésre méltó még a NaturaDent, akiktől először hallottam a Phőnix cseppekről, amellyel eredményesen ki lehet vezetni a nehézfémeket is a szervezetből. Már csinálom a kúrát.

Kritikán aluli volt egy fejér megyei biológiai fogászatot üzemeltető úr, aki a telefonban nem volt hajlandó semmilyen alapinformációt adni az általa alkalmazott technikákról, sem az anyagi vonzatáról, mondván, hogy ő nem tölti a rendelőben ingyen az időt. Miután nem azt kértem, hogy telefonon keresztül kezeljen, ez egy kicsit olyan volt, mintha a reklámújságokért vagy a szórólapokért amit a postaládámba dobnak fizetnem kellene. Korrektebb orvosok ezeket az alapinformációkat feltüntetik a honlapjukon, hogy az ember tudjon alaposan tájékozódni és nem árulnak zsákbamacskát. ;)

Végül (már fogalmam sincs, hogy hogy kerestem rá, mert az első számú oldalak nem dobták ki) rátaláltam Dr Hegedűs Marianna fogászatára, mint biológiai fogászatra (bár ezt az információt maga a honlapja sem tartalmazza--még--), és fel is vettem e-mailben a doktornővel a kapcsolatot. Személyesen (!!!) és gyorsan válaszolt a levelemre, melyben megengedte, sőt kérte, hogy írjam le részletesen az elképzeléseimet! Már ez sokat elárult Róla, és a készségessége meghatározó volt abban, hogy Őt választottam. Az első e-mail váltásunk után telefonon felkeresem (épp továbbképzésen volt), az asszisztensével, Ágotával tudtam beszélni. Amikor bemutatkoztam azonnal tudta, hogy ki vagyok (!), és mondta, hogy épp most olvassa a második levelemet. Nagyon kedves és segítőkész volt, meg is beszéltünk egy közeli időpontot, amikot tud a doktornő fogadni. Kérdésemre elmondta, hogy egy alkalommal akár 3 tömést is kicserél a doktornő. Ezen picit meglepődtem, mert máshol 2-3 hetente cserélik ki az amalgám tömést, mert a szervezet hozzá szokott a higanyhoz és erősek lehetnek az elvonási tünetek. Ami nagyon nagyon pozitív volt, az az, hogy az első konzultáción azt mondta a doktornő, hogy 2 hetente fogjuk kicserélni a töméseket (tehát abszolút alkalmazkodtak az igényeimhez, bár most már nem görcsölnék rajta ennyit, lehet, hogy engedném, hogy egyszerre 3-at kicseréljenek).
Az első konzultáció alkalmával készítettek egy panoráma röntgent, amit kérésere ki is írtak cd-re és megkaptam; valamint megbeszéltük, hogy milyen homaopátiás (spargyikus) és vitamin-ásványianyag kúrát kezdjek el az első cseréig. Még a konzultáció előtt beszereztem a Phönix cseppeket (meglepő módon nem az Aranysárkány Patikában, mert dec. 2-ig felújítás alatt van az épület és maga a patika is, így még a webáruház is szünetel addig). Csak az OP felvételt kellett kifizetnem :-o.

Nagyon izgultam az első találkozás előtt, be is vettem két adag Arnica montanat, hogy gyorsabb legyen a sebgyógyulás (azt hittem, hogy egyből neki is látunk, de nem eszik olyan forrón a kását, az első alkalommal csak átbeszéltük a dolgokat), de inkább a pánikot kellet volna egy kis Aconitummal kezelni :). De gyorsan feltaláltam magam, beszélgettem az egymást váltó betegekkel a váróban. Olyan könnyedén és lazán társalogtunk, hogy az asszisztens azt gondolta, hogy hozzá(m)tartozók :)))

A következő posztban elmesélem, hogy találtam meg a számomra legmegfelelőbb fogszabályozó orvost. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése